Turbo Pascal
 
Szukanie zaawansowane
   
 
Home Rejestracja FAQ Użytkownicy Grupy Galerie  
 
 


Forum Turbo Pascal Strona Główna Kody źródłowe Fire Sword
Wyświetl posty z ostatnich:   
       
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

Sob 12:02, 04 Mar 2006
Autor Wiadomość
rafael
Administrator



Dołączył: 07 Lut 2006
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pszczyna

Temat postu: Fire Sword

MOJA PIERWSZA GRA... JEST TO PRZYGODÓWKA OPIERAJĄCA SIE W CAŁOŚCI NA TRYBIE TEKSTOWYM (BRAK GRAFIKI); SUGESTIE NA TEMAT PROGRAMU PISZCIE NA ADRES: rafael92@vp.pl

Kod:
program fire;

{$APPTYPE CONSOLE}

uses
  crt;

var
  c1,c2:char;
  y:byte;
  tablica:array[1..4]of string;
  przyklad: text;
  linia: string;
  twoja_lokacja: byte;
  nowa_lokacja: byte;
  czynnosc: BYTE;
  specjalne: byte;
  obrona: byte;
  przedmiot: array [0..20] of string;
  ktory_przedmiot: string;
  odpowiedz: byte;
  taknie: char;
  nazwa: string;
  i: byte;

label
  lokacja, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9;



procedure menu; forward;
procedure sterowanie; forward;


procedure intro;
var
  x,y: shortint;
begin
 x := 10;
 y := 10;
 textbackground(red);
 clrscr;
 gotoxy(32,13);
 textcolor(white);
 gotoxy(21,y);  write(' ####    ###   #####   ###   #####   #');
 gotoxy(21,y+1);write(' #   #  #   #  #      #   #  #       #');
 gotoxy(21,y+2);write(' ####   #####  ###    #####  ###     #');
 gotoxy(21,y+3);write(' # #    #   #  #      #   #  #       #');
 gotoxy(21,y+4);write(' #  #   #   #  #      #   #  #####   #####');
 delay(4000);
 clrscr;
 gotoxy(4,y);  write(' ####   ####   #####  #####  ####    ####  #####   ###   #   #  #   ###');
 gotoxy(4,y+1);write(' #   #  #   #     #   #      #   #  #        #    #   #  #   #  #  #   #');
 gotoxy(4,y+2);write(' ####   ####     #    ###    #   #   ###     #    #####  # # #  #  #####');
 gotoxy(4,y+3);write(' #      # #     #     #      #   #      #    #    #   #  # # #  #  #   #');
 gotoxy(4,y+4);write(' #      #  #   #####  #####  ####   ####     #    #   #   ###   #  #   #');
 delay(4000);
 clrscr;
 gotoxy(x,y);  write(' #####  #  ####   #####      ####  #     #   ###   ####   ####');
 gotoxy(x,y+1);write(' #      #  #   #  #         #      #     #  #   #  #   #  #   #');
 gotoxy(x,y+2);write(' ###    #  ####   ###        ###   #  #  #  #   #  ####   #   #');
 gotoxy(x,y+3);write(' #      #  # #    #             #  #  #  #  #   #  # #    #   #');
 gotoxy(x,y+4);write(' #      #  #  #   #####     ####    ## ##    ###   #  #   ####');
 delay(5000);
 clrscr;
 WRITELN ('U W A G A ! ! ! GRA JEST W FAZIE TESTOW !!!');
 DELAY (3000);
 CLRSCR;
end;


Procedure load;
Begin
clrscr;
writeln ('load');
readln;
End;


procedure pomoc;
begin
  clrscr;
  sterowanie;
  menu;
end;

procedure menu;
Begin
  Tablica[1]:=' NOWA GRA ';
  Tablica[2]:='  POMOC   ';
  Tablica[3]:=' WYJSCIE  ';
  ClrScr;
  TextColor(15);
  For y:=1 to 3 do
    Begin
      TextColor(white);
      TextBackGround(lightred);
      GotoXY(32,11+y);
      Write(tablica[y]);
    End;
  y:=1;
  Repeat
    TextColor(white);
    TextBackGround(lightgreen);
    GotoXY(32,11+y);
    Write(tablica[y]);
    c1:=ReadKey;
    c2:=' ';
    If c1=Chr(0) Then c2:=ReadKey;
    TextColor(white);
    TextBackGround(lightred);
    GotoXY(32,11+y);
    Write(tablica[y]);
    If c2='H' Then Dec(y);
    If c2='P' Then Inc(y);
    If y=0 Then y:=3;
    If y=4 Then y:=1;
    If c1=Chr(27) Then y:=3;
  Until (c1=chr(27)) or (c1=chr(13));
  If y=2 Then pomoc;
  IF Y=3 then halt;
End;

procedure historia;
begin
  clrscr;
  Assign(przyklad,'teksty/historia.txt');
  Reset(przyklad);
    REPEAT
      ReadLn(przyklad,linia);
      WriteLn(linia);
    UNTIL EOF(przyklad);
  Close(przyklad);
  readln;
end;

procedure zabierz (var nazwa: string);
var
  i: byte;
begin
  for i := 1 to 10 do
    begin
      if przedmiot[i] = '' then
        begin
          przedmiot[i] := nazwa;
          writeln ('Zabrales ',nazwa);
          writeln ('Przedmiot zapisany w slocie ',i);
          readln;
          break;
        end;
    end;
end;

procedure torba;
begin
  for i := 1 to 10 do
    begin
      writeln ('Slot',i,': ',przedmiot[i]);
    end;
  writeln;
  writeln ('Jesli chcesz anulowac wpisz 0...');
  repeat
    write ('Aby uzyc przedmiot wpisz numer slotu: ');
    readln (i);
  until (przedmiot[i] <> '') or (i = 0);
  ktory_przedmiot := przedmiot[i];
end;


procedure sterowanie;
begin
  writeln ('- - - > > S T E R O W A N I E < < - - -');
  writeln ('1 -> Przyjrzyj sie;');
  writeln ('2 -> Rozmowa;');
  writeln ('3 -> Mapa lokacji;');
  writeln ('4 -> Torba;');
  writeln ('5 -> Zabierz');
  writeln ('6 -> Sterowanie');
  readln;
  clrscr;
end;



begin
  intro;
  menu;
  clrscr;
  historia;

{---------------------------- 1 ---------------------------------}
  1:
  twoja_lokacja := 1;
  clrscr;
  writeln ('Przed soba widzisz mala, ale zaludniona wioske.');
  writeln ('Odczuwasz dziwne uczucie, tak jakby mieszkancy ');
  writeln ('watpili w pozytywne zakonczenie Twojej misji.');
  write ('Co chcesz zrobic ?? :: ');
  readln (czynnosc);
    if czynnosc = 6 then
      begin
        clrscr;
        sterowanie;
        goto 1;
      end;
    if czynnosc = 1 then
      begin
        clrscr;
        writeln ('Po dokladnej obserwacji wioski dostrzegasz mezczyzne');
        writeln ('odzianego w czarny kaptur. Z daleka wyglada na jakiegos');
        writeln ('uczonego lub czarodzieja. Spoglada on tajemniczo na ciebie.');
        specjalne := 1;
        readln;
        goto 1;
      end;
    if czynnosc = 2 then
      begin
        clrscr;
          if specjalne <> 1 then
            begin
              writeln ('Nie widzisz nikogo z kim moglbys porozmawiac.');
              readln;
              goto 1;
            end;
          if specjalne = 1 then
            begin
              clrscr;
              Assign(przyklad,'teksty/mag.txt');
              Reset(przyklad);
                REPEAT
                  ReadLn(przyklad,linia);
                  WriteLn(linia);
                UNTIL EOF(przyklad);
              Close(przyklad);
              readln;
              specjalne := 0;
              obrona := obrona + 1;
            end;
        end;
  if czynnosc = 3 then goto lokacja;
  if czynnosc = 4 then
    begin
      clrscr;
      writeln ('Twoja torba jest pusta!');
      readln;
      goto 1;
    end;
  if czynnosc = 5 then
    begin
      clrscr;
      writeln ('Nie widzisz nic co moglbys zabrac...');
      readln;
      goto 1;
    end;

{---------------------------- 2 ---------------------------------}
  2:
  twoja_lokacja := 2;
  clrscr;
  writeln ('Widzisz dluga droge prowadzaca na wzgorza. Wydaje ci');
  writeln ('sie ze nie ma ona konaca... Nagle slyszysz stukot');
  writeln ('kol, a zza rogu wypada pedzaca kareta.');
  write ('Co chcesz zrobic ?? :: ');
  readln (czynnosc);
    if czynnosc = 6 then
      begin
        clrscr;
        sterowanie;
        goto 2;
      end;
    if czynnosc = 1 then
      begin
        clrscr;
        writeln ('Kareta jest pozlacana, a konie swietnej rasy, odrazu');
        writeln ('dostrzegasz, ze wiezie bardzo wazna osobe. Kareta staje');
        writeln ('i wychodzi z niej jakis czlowiek w pieknym kapeluszu.');
        specjalne := 1;
        readln;
        goto 2;
      end;
    if czynnosc = 2 then
      begin
        clrscr;
          if specjalne <> 1 then
            begin
              writeln ('Kareta tak szybko mknie, ze nie zdolasz porozmawiac');
              writeln ('z osoba, ktora w niej siedzi.');
              readln;
              goto 2;
            end;
          if specjalne = 1 then
            begin
              clrscr;
                repeat
                  writeln ('1. Czesc! Jak leci?');
                  writeln ('2. Witam dostojnika...');
                  writeln ('3. Dzien dobry!');
                  writeln;
                  write ('Ktora odpowiedz wybierasz? (1-3): ');
                  readln (odpowiedz);
                until (odpowiedz >=1) and (odpowiedz <= 3);
                if odpowiedz = 1 then
                  begin
                    clrscr;
                    writeln ('Nie jestem Twoim znajomym! Nie lubie takich');
                    writeln ('jak ty! DOWIDZENIA! {urzednik wsiada do karety');
                    writeln ('i odjezdza} W polowie drogi na wzgorza, braklo ci');
                    writeln  ('wody. Niestety umierasz...');
                    readln;
                    menu;
                  end;
                if odpowiedz <> 1 then
                  begin
                    clrscr;
                    writeln ('Witaj mlody wojownkiku! Dokad zmierzasz?');
                    writeln;
                      repeat
                        writeln ('1. Moze mnie podwieziesz ??');
                        writeln ('2. Do lasu Quye po mityczny miecz.');
                        writeln ('3. Tak sobie spaceruje :p');
                        writeln;
                        write ('Ktora odpowiedz wybierasz? (1-3): ');
                        readln (odpowiedz);
                      until (odpowiedz >= 1) and (odpowiedz <= 3);
                  end;
                      if odpowiedz = 1 then
                      begin
                        writeln ('Zadalem ci pytanie! Mlody czlowieku, najwidoczniej');
                        writeln ('nie masz szacunku dla starszych!');
                        writeln ('{urzednik wsiada do karety i odjezdza}');
                        writeln ('W polowie drogi na wzgorza, braklo ci');
                        writeln  ('wody. Niestety umierasz...');
                        readln;
                        menu;
                      end;
                      if odpowiedz = 3 then
                        begin
                          writeln ('To spaceruj dalej! Dowidzenia!');
                          writeln ('{urzednik wsiada do karety i odjezdza}');
                          writeln ('W polowie drogi na wzgorza, braklo ci');
                          writeln  ('wody. Niestety umierasz...');
                          readln;
                          menu;
                        end;
              clrscr;
              writeln ('Po mityczny miecz powiadasz... Hmm...');
              delay (3000);
              writeln;
              writeln ('Przeciez jedziemy w tym samym kierunku');
              writeln ('Wskakuj do karety. Porozmawiamy w srodku');
              readln;
              clrscr;
              Assign(przyklad,'teksty/kareta.txt');
              Reset(przyklad);
                REPEAT
                  ReadLn(przyklad,linia);
                  WriteLn(linia);
                UNTIL EOF(przyklad);
              Close(przyklad);
              readln;
              specjalne := 0;
            end;
        end;
  if czynnosc = 3 then goto lokacja;
  if czynnosc = 4 then
    begin
      clrscr;
      writeln ('Twoja torba jest pusta1');
      readln;
      goto 2;
    end;
  if czynnosc = 5 then
    begin
      clrscr;
      writeln ('To niemozliwe!!!');
      readln;
      goto 2;
    end;

{----------------------- Pytanko ----------------------------}

  clrscr;
  writeln ('Ach... Nareszcie zielona przelecz. Ten cudowny');
  writeln ('zakatek na dlugo pozostanie w moim sercu.');
  writeln ('Najlepiej jesli pojde dalej. Czas goni...');
  writeln;
  repeat
    write ('Chcesz isc dalej ?? (T)ak - (N)ie: ');
    readln (taknie);
    taknie := upcase(taknie);
      if taknie = 'T' then
        begin
          goto 4;
        end;
  until (taknie = 'T') or (taknie = 'N');


{---------------------------- 3 ---------------------------------}
  3:
  clrscr;
  twoja_lokacja := 3;
  writeln ('Zielona przelecz to piekne miejsce...');
  writeln ('Nareszcie moge troche odpoczac. Ach...');
  write ('Co chcesz zrobic ?? :: ');
  readln (czynnosc);
    if czynnosc = 6 then
      begin
        clrscr;
        sterowanie;
        goto 3;
      end;
    if czynnosc = 1 then
      begin
        clrscr;
        writeln ('Zakatek wyglada na mily i przyjemny. Na okolo rosna');
        writeln ('kolorowe kwiatki, a posrodku plynie spokojnie strumyk.');
        writeln ('Nagle zauwazasz cos w rogu.');
        specjalne := 1;
        readln;
        goto 3;
      end;
    if czynnosc = 2 then
      begin
        clrscr;
        writeln ('Rozmawiac?? Z kwiatkami ?? Szaleniec... :p');
        readln;
        goto 3;
        end;
  if czynnosc = 3 then goto lokacja;
  if czynnosc = 4 then
    begin
      clrscr;
      torba;
        if ktory_przedmiot = 'kosc' then writeln ('W tym miejscu nie mozesz uzyc kosci!');
        readln;
      goto 3;
    end;
  if czynnosc = 5 then
    begin
      clrscr;
        if specjalne = 1 then
        begin
          nazwa := 'kosc';
          zabierz(nazwa);
          specjalne := 0;
          clrscr;
          writeln ('Czas podazac dalej...');
          readln;
          goto 4;
        end;
        if specjalne <> 1 then writeln ('Nie widzisz nic co moglbys zabrac');
        readln;
        goto 3;
    end;


{---------------------------- 4 ---------------------------------}
  4:
  twoja_lokacja := 4;
  clrscr;
  writeln ('Po dlugiej i wyczerpujacej wedrowce docierasz do');
  writeln ('wzgorza gory. W zboczu dostrzegasz ogromne wrota.');
  writeln ('Domyslasz sie, ze to Wielka Brama zbudowana przez');
  writeln ('Krasnoludow, aby mogli bepiecznie handlowac z elfami.');
  write ('Co chcesz zrobic ?? :: ');
  readln (czynnosc);
    if czynnosc = 6 then
      begin
        clrscr;
        sterowanie;
        goto 4;
      end;
    if czynnosc = 1 then
      begin
        clrscr;
        writeln ('Dokladnie przygladasz sie ogromny wrotom. Zawieszone sa na');
        writeln ('zlotych zawiasach, a na ich powierzchni znajduja sie dziwne freski.');
        writeln ('Twoj wzrok przykuwa malenka dziurka, zaraz przy ogromnej mosieznej klamce');
        specjalne := 1;
        readln;
        goto 4;
      end;
    if czynnosc = 2 then
      begin
        clrscr;
        writeln ('Nie widzisz nikogo skorego do rozmowy.');
        readln;
        goto 4;
        end;
  if czynnosc = 3 then goto lokacja;
  if czynnosc = 4 then
    begin
      clrscr;
      torba;
       if specjalne = 1 then
       begin
        if ktory_przedmiot = 'kosc' then
          begin
            clrscr;
            writeln ('Wkladasz malenka kosc do dziurki i delikatnie przekrecasz');
            writeln ('Nagle ogromne wrota otwieraja sie przed toba. Czujesz, ze');
            writeln ('otacza cie wielka magia...');
            przedmiot[i] := '';
            readln;
            specjalne := 0;
            goto 5;
          end;
        end;
        if specjalne <> 1 then
          begin
            if ktory_przedmiot = 'kosc' then writeln ('Moze mam zapukac koscia ?? Puk, puk... Nik nie odpowiada');
            readln;
            goto 4;
          end;

    end;
  if czynnosc = 5 then
    begin
      clrscr;
      writeln ('Calych wrot nie zabierzesz!');
      readln;
      goto 4;
    end;


{---------------------------- 5 ---------------------------------}
  5:
  twoja_lokacja := 5;
  clrscr;
  writeln ('Przechodzac przez tunel zauwazyles rozne dziwne freski');
  writeln ('przedstawiajace smoka na szczycie gory... Zastanawiasz');
  writeln ('sie z niepokojem, czy ten smok jescze zyje...');
  writeln ('Po wspinaczce kretymi schodami docierasz na szczyt gory.');
  write ('Co chcesz zrobic ?? :: ');
  readln (czynnosc);
    if czynnosc = 6 then
      begin
        clrscr;
        sterowanie;
        goto 5;
      end;
    if czynnosc = 1 then
      begin
        clrscr;
        writeln ('Dostrzegasz olbrzymie smocze jajo otoczone roznymi malutkimi.');
        writeln ('Rozgladasz sie, ale po smoku ani sladu. Czujesz natychmiastowa');
        writeln ('ulge. Podchodzisz do smoczego jaja...');
        specjalne := 1;
        readln;
        goto 5;
      end;
    if czynnosc = 2 then
      begin
        clrscr;
        for y := 1 to 10 do
          begin
            if przedmiot[y] = 'smocze jajo' then
            begin
              clrscr;
              writeln ('Czule przemawiasz do smoczego jaja...');
              writeln ('Nagle zaczyna wykluwac sie maly smok...');
              delay (1000);
              writeln ('Czujesz jakbys sie unosil w powietrzu...');
              writeln ('SMOK TELEPORTOWAL CIE NA SKRAJ LASU!');
              specjalne := 0;
              readln;
                i := 0;
                repeat
                  i := i + 1;
                until przedmiot[i] = 'smocze jajo';
              przedmiot[i] := '';
              goto 6;
            end;
        writeln ('Nie widzisz nikogo skorego do rozmowy.');
        readln;
         goto 5;
        end;
        end;
  if czynnosc = 3 then goto lokacja;
  if czynnosc = 4 then
    begin
      clrscr;
      torba;
        if ktory_przedmiot = 'smocze jajo' then
          begin
            clrscr;
            writeln ('Nie potrafisz uzyj smoczego jaja1');
            readln;
            goto 5;
          end;
        if ktory_przedmiot = 'male jajka' then
          begin
            clrscr;
            writeln ('Nic nie zrobisz z malymi jajkami!');
            readln;
            goto 5;
          end;
        end;

  if czynnosc = 5 then
    begin
      clrscr;
        if specjalne = 1 then
          begin
            clrscr;
            nazwa := 'smocze jajo';
            zabierz(nazwa);
            nazwa := 'male jajka';
            zabierz(nazwa);
            goto 5;
          end;
        if specjalne <> 1 then
          begin
            clrscr;
            writeln ('Nie da rady!');
            readln;
            goto 5;
          end;

    end;


{---------------------------- 6 ---------------------------------}
  6:
  twoja_lokacja := 6;
  clrscr;
  writeln ('Przed soba widzisz ciemny las... Wydaje ci sie, jakby');
  writeln ('zyl on swoim wewnetrznym zyciem. Podchodzisz blizej...');
  write ('Co chcesz zrobic ?? :: ');
  readln (czynnosc);
    if czynnosc = 6 then
      begin
        clrscr;
        sterowanie;
        goto 6;
      end;
    if czynnosc = 1 then
      begin
        clrscr;
        writeln ('Ogladasz sie dookola i nic...');
        writeln ('Nagle jednak cos zablyszczalo w trawie.');
        writeln ('Ostroznie podchodzisz blizej...');
        specjalne := 1;
        readln;
        goto 6;
      end;
    if czynnosc = 2 then
      begin
        clrscr;
        writeln ('Nie dostrzegasz nikogo...');
        readln;
         goto 6;
        end;
  if czynnosc = 3 then goto lokacja;
  if czynnosc = 4 then
    begin
      clrscr;
      torba;
        if ktory_przedmiot = 'male jajka' then
          begin
            clrscr;
            writeln ('To nie zadzaila!!!');
            readln;
            goto 6;
          end;
          if ktory_przedmiot = 'miecz' then
          begin
            clrscr;
            writeln ('Nie widzisz zadnego przeciwnika!');
            readln;
            goto 6;
          end;
          if ktory_przedmiot = 'tarcza' then
          begin
            clrscr;
            writeln ('Przed kim chcesz sie bronic??');
            readln;
            goto 6;
          end;
          if ktory_przedmiot = 'lina' then
          begin
            clrscr;
            writeln ('W tej chwili nie mozesz uzyc liny!');
            readln;
            goto 6;
          end;
        end;


  if czynnosc = 5 then
    begin
      clrscr;
        if specjalne = 1 then
          begin
            clrscr;
            nazwa := 'miecz';
            zabierz(nazwa);
            nazwa := 'tarcza';
            zabierz(nazwa);
            nazwa := 'lina';
            zabierz(nazwa);
            clrscr;
            writeln ('Czas nagli... Lepiej pojde dalej');
            readln;
            goto 7;
          end;
        if specjalne <> 1 then
          begin
            clrscr;
            writeln ('Nie da rady!');
            readln;
            goto 6;
          end;

    end;


{---------------------------- 7 ---------------------------------}
  7:
  twoja_lokacja := 7;
  clrscr;
  writeln ('Podchodzisz ostroznie do jaskini. Widzisz jaka ona');
  writeln ('ogromna i mimowolnie wyobrazasz sobie jak wielki');
  writeln ('musi byc Tyq...');
  writeln ('Nale wyskakuje rozzloszczony potwor...');
  write ('Co chcesz zrobic ?? :: ');
  readln (czynnosc);
    if czynnosc = 6 then
      begin
        clrscr;
        sterowanie;
        goto 7;
      end;
    if czynnosc = 1 then
      begin
        clrscr;
        writeln ('Potwor jest ogromny i ochydny. Swymi');
        writeln ('szponami moglby rozwalic dom. Pozostajesz');
        writeln ('w odleglosci 100 metrow.');
        readln;
        goto 7;
      end;
    if czynnosc = 2 then
      begin
        clrscr;
        writeln ('Probujesz nawiazac kontakt z bestia, lecz ona jednym ciosem');
        writeln ('miazdzy twoja osobe. Giniesz...');
        readln;
        menu;
        end;
  if czynnosc = 3 then goto lokacja;
  if czynnosc = 4 then
    begin
      clrscr;
      torba;
        if ktory_przedmiot = 'miecz' then
          begin
            clrscr;
            writeln ('Wyciagasz swoj miecz, ale potwor uprzedza cie');
            writeln ('i zjada na drugie sniadanie :p Giniesz...');
            readln;
            menu;
          end;
          if ktory_przedmiot = 'tarcza' then
          begin
            clrscr;
            writeln ('Potezny cios Tyqa niszczy twoja tarcze, lecz ty');
            writeln ('pozostajesz przy zyciu...');
            przedmiot[i] := '';
            readln;
            goto 7;
          end;
          if ktory_przedmiot = 'lina' then
          begin
            clrscr;
            writeln ('To nie wypali...');
            readln;
            goto 7;
          end;
          if ktory_przedmiot = 'male jajka' then
          begin
            clrscr;
            writeln ('Rzucasz malym jajkiem, a ono w locie zmienia sie w');
            writeln ('ogromnego smoka, ktory powala Tyqa i odlatuje...');
            writeln ('Spokojnie wchodzisz do jaskini...');
            readln;
            goto 8;
          end;
        end;

  if czynnosc = 5 then
    begin
      clrscr;
        if specjalne = 1 then
          begin
            clrscr;
            writeln ('Tyqa raczej nie zabiore...');
            readln;
            goto 7;
          end;

    end;

{------------------------ JASKINIA ----------------------------}

  8:
  writeln ('Wchodzisz do jaskini... Posrodku dostrzegasz');
  writeln ('piekny plonacy miecz. Bez wachania zabierasz go.');
  readln;
  if obrona = 1 then
    begin
      clrscr;
      writeln ('Nagle czujesz jak przez twoje cialo przechodzi');
      writeln ('fala ciepla, czujesz ze ploniesz. Nagle smoczy');
      writeln ('naszyjnik zaczyna sie unosic ku gorze...');
      readln;
      clrscr;
      writeln ('Zaczyna sie krecic i niwelowac cieplo. Po chwili');
      writeln ('czujesz sie juz normalnie. Przypominasz sobie o');
      writeln ('obietnicy danej czarodziejowi. Szybko zabierasz');
      writeln ('pare kropel wody i wchodzisz do teleportu...');
      readln;
      goto 9;
    end;
  if obrona = 0 then
    begin
      clrscr;
      writeln ('Nagle czujesz jak przez twoje cialo przechodzi');
      writeln ('fala ciepla, czujesz ze ploniesz. Nie potrafisz');
      writeln ('tego powstrzymac... Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!');
      readln;
      menu;
    end;

{------------------------ ZAKONCZENIE ----------------------------}
  9:
  clrscr;
  writeln ('Szczesliwie wracasz do wioski...');
  writeln ('Lud wiwatuje twoje imie!');
  writeln ('Stajesz sie bohaterem, a twoje plemie broni sie');
  writeln ('przed najazdem. Przy tych wszystkich wzruszajacych');
  writeln ('okolcznosciach zapominasz oddac krople zrodlanej wody');
  writeln ('czarodziejowi.');
  readln;
  clrscr;
  writeln ('Czrodziej wpada do twojego domu i wytyka ci ze');
  writeln ('zawlaszczyles sobie wode niesmiertelnosci!');
  writeln ('Nie wiesz o co chodzi, ale czarodziej zamienia cie w ');
  writeln ('lesnego stwora!!!');
  readln;
  clrscr;
 gotoxy(21,11);write(' #####   ####    #   #');
 gotoxy(21,12);write(' #       #   #   ##  #');
 gotoxy(21,13);write(' #       #   #   # # #');
 gotoxy(21,14);write(' #       #   #   #  ##');
 gotoxy(21,15);write(' #####   ####    #   #  # # #');
 delay(4000);
 menu;



{------------------------ LOKACJA ----------------------------}

  lokacja:
  clrscr;
  writeln ('Obecnie znajdujesz sie w ',twoja_lokacja);
  writeln;
    if twoja_lokacja < 3 then
    begin
      repeat
        writeln ('1. Wioska');
        writeln ('2. Droga na wzgorza');
        write ('Wpisz numer lokacji, ktora chcesz wybrac: ');
        readln (nowa_lokacja);
      until (nowa_lokacja >= 1) and (nowa_lokacja <= 2);
    end;
  if (twoja_lokacja >= 4) and (twoja_lokacja < 5) then
    begin
      repeat
        writeln ('3. Zielona przelecz');
        writeln ('4. Wzgorza');
        write ('Wpisz numer lokacji, ktora chcesz wybrac: ');
        readln (nowa_lokacja);
      until (nowa_lokacja >= 3) and (nowa_lokacja <= 4);
    end;

  if (twoja_lokacja >= 4) and (twoja_lokacja < 6) then
    begin
      repeat
        writeln ('5. Szczyt gory');

        write ('Wpisz numer lokacji, ktora chcesz wybrac: ');
        readln (nowa_lokacja);
      until nowa_lokacja = 5;
    end;




  if (twoja_lokacja = 7) or (twoja_lokacja = 6) then
    begin
      repeat
        writeln ('6. Skraj lasu');
        writeln ('7. Wejscie do jaskini');
        readln (nowa_lokacja);
      until (nowa_lokacja = 7) or (nowa_lokacja = 6);
    end;
  if nowa_lokacja = 1 then goto 1;
  if nowa_lokacja = 2 then goto 2;
  if nowa_lokacja = 3 then goto 3;
  if nowa_lokacja = 4 then goto 4;
  if nowa_lokacja = 5 then goto 5;
  if nowa_lokacja = 6 then goto 6;
  if nowa_lokacja = 7 then goto 7;
end.


Dodatkowe pliki :arrow: [link widoczny dla zalogowanych][/b]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafael dnia Śro 18:34, 05 Kwi 2006, w całości zmieniany 1 raz
 
Zobacz profil autora
      Do góry  
Nie 19:13, 05 Mar 2006
Autor Wiadomość
Tubus
Średnio zaawansowany



Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Temat postu:

heh, nie przechodziłem ale nawet fajne :P
tylko menu tak wg. mnie to powinno być na początku :P:P A że będe chamski zeżne kawałem kodu chyba do swojej brudnej roboty :P


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
      Do góry  
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


      Do góry  

Strona 1 z 1
Skocz do:  
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Avalanche style by What Is Real © 2004
             
Regulamin