Turbo Pascal
 
Szukanie zaawansowane
   
 
Home Rejestracja FAQ Użytkownicy Grupy Galerie  
 
 


Forum Turbo Pascal Strona Główna Pytania Monopol
Wyświetl posty z ostatnich:   
       
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny

Sob 15:07, 01 Kwi 2006
Autor Wiadomość
Matylda
Początkujący



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sejny

Temat postu: Monopol

Hej. Mam ogromny problem i proszę was, którzy mają nie licho pojęcie o Pascalu, o pomoc.

Mam 18 latek i uczę się w liceum. Mam do napisania na informatykę program w Pascalu- monopol. Nasz informatyk myśli, że to łatwe, ale tylko 2 z 20 osób wogule wie jak się za takie coś zabrać (niestety nie należę do tej małej grupy). Proszę o pomoc, dla was łatwo jest taką grę napisać, ja nie mam o tym zielonego pojęcia... :(

Gra musi być przedstawiona graficznie, ale informatyk kazał narazie napisać kod. Gra ma być przeznaczona dla czterech osób, które kupują, sprzedają i płacą za pola, siedzą w więzieniu, itp (jak w monopolu). Na środę muszę pokazać choćby część programu, więc błagam o pomoc. Nie zamierzam wiązać swojej przyszłości z informatyką, inaczej nie zwracałabym się do was, ale od tej gry zależy moja ocena na świadectwie.

Nie ignorujcie mojej prośby i odezwijcie się.

Pozdrawiam, Matylda.


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
      Do góry  
Sob 20:57, 01 Kwi 2006
Autor Wiadomość
istredd`
Średnio zaawansowany



Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

Temat postu:

Oj. No powiem, że to dość ambitne zadanie.
Mam kilka pytań:
1. Czy wiesz czym jest funkcja, tablica, rekurencja, pętle, operacje na plikach?
2. Czy termin najbliższej środy jest ostateczny? Niestety muszę Cię zmartwić, ale żeby napisać taki problem trzeba poświęcić wiele godzin pracy, zwłaszcza jeżeli ma to być oprawione jakąś grafiką.


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
      Do góry  

Sob 21:20, 01 Kwi 2006
Autor Wiadomość
Matylda
Początkujący



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sejny

Temat postu:

Środa nie jest ostateczna, ale muszę pokazać, że wogule coś robię w związku z tym programem.
O tablicach i pętlach wiem tyle o ile, wiem jak je zastosować. Jednak nie mam pojęcia jak zabrać się do tworzenia takiego programu. Na lekcji poznaliśmy niewiele "komend" do Pascala. A ja osobiście programowaniem się nie interesuję...
:?


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
      Do góry  

Sob 23:47, 01 Kwi 2006
Autor Wiadomość
Arnvald
Początkujący



Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Temat postu:

Musisz mieć ogólny zarys projektu, to nie jest gra do zrobienia na dzień czy dwa, warto powiedzieć, że kiedyś DOSowa gra MONOPOL była normalnie sprzedawana w sklepach, więc jest to projekt dość zaawansowany. Sam muszę przyznać że wątpię czy coś takiego bym napisał

Podstawy jakie muszą być:
*moduł graficzny
*procedura ruchu
*funkcja wydarzenia (co się stanie gdy osoba stanie na jakieś pole)


Kurczę, nie chcę Cię dołować, ale cholernie ciężko będzie Ci to napisać. Jeżeli nauczyciel wcześniej nie omówił z wami jak się do tego zabrać, musicie z nim porozmawiać na ten temat. Szczególnie, że w programie liceum Pascal ma służyć do poznawania algorytmiki, a nie pisania gier...


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
      Do góry  

Nie 7:17, 02 Kwi 2006
Autor Wiadomość
istredd`
Średnio zaawansowany



Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

Temat postu:

ad moduł graficzny: no to kilka statycznych obrazów można wstawić
ad ruch też może być pozorny. Przy odpowiednim rruchu zmieniałyby się statyczne obrazy
ad funkcja wydarzenia prosi się o piękną tabelę rekordów.

Szczerze powiedziawszy nie jest to tragicznie trudne do zrobienia, ale pracochłonne. Wieczorem zobaczę czy coś się da z tym zrobić.


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
      Do góry  

Nie 8:03, 02 Kwi 2006
Autor Wiadomość
istredd`
Średnio zaawansowany



Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

Temat postu:

W pół godziny napisałem kilka podstawowych rzeczy ;)

Losowanie kostki + tworzenie graczy:

Kod:
program monopol;

uses crt, graph;

//{$mode TP}

type
        pole = record
                miasto : string[15];
                wlasciciel : byte;
                domy : byte;
                hipoteka : integer;
                end;

        gracz = record
                imie : string[30];
                kasa : integer;
                lok : byte;
                end;

        pl = array[1..4] of gracz;

const
        pola = 40;
        graczy = 4;

//procedure przesun(var ile : byte); forward;

function kostka(var player : pl): integer;
var
        x,y : integer;
        twins : boolean;
        c : integer;
begin
        c := 0;
        twins := false;
        Randomize;
        clrscr;
        repeat
        for x := 1 to (random(8) + 3) do
                begin
                        Writeln('Losowanie:');
                        Writeln('     ',random(6) + 1,'      ',random(6) + 1);
                        delay(10 + x*100);
                        clrscr;
                end;
        x := (random(6) + 1);
        y := (random(6) + 1);
        Writeln('Wylosowalem:');
        Write('     ',x,'      ',y,'     ',c);
        c := c + x + y;
        if x = y then
                begin
                        Writeln();
                        Write('Brawo identyczne liczby!');
                        twins := true;
                        readkey;
                end
                else twins := false;
        until not twins;
        kostka := c;
end;

procedure przesun(var ile : byte);
begin
end;



function players(var player : pl) : integer;
var
        ile,i : integer;
begin
        Write('Podaj ilosc graczy bioracych udzial w grze?: ');
        Readln(ile);
        for i := 1 to ile do
                begin
                        clrscr;
                        Write('Gracz ',i,'. Podaj imie: ');
                        Readln(player[i].imie);
                        player[i].kasa := 5000;
                        player[i].lok := 0;
                end;
        ClrScr;
        Writeln('Jest ',ile,' graczy: ');
        for i := 1 to ile do
                Writeln('  -  ',player[i].imie);
        Writeln('Kazdy gracz otrzymuje 5 000 $');
        Writeln();
        Writeln();
        Writeln('Kazdy gracz bedzie losowal ilosc pol, o ktore sie przesunie');
        players := ile;
        readkey;

end;


var
        y,x,i : integer;
        player : pl;
begin

        x := players(player);
        Writeln(x);
        y := kostka(player);
        Writeln('  =  ',y);
        readkey;
end.


Oczywiśce narazie gra narazie nic nie robi :P. No ale może do środy będzie już funkcjonalna


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
      Do góry  

Nie 11:58, 02 Kwi 2006
Autor Wiadomość
Matylda
Początkujący



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sejny

Temat postu:

Wielkie dzięki za pomoc!! :D
Nasz kochany pan informatyk jest świeżo po studiach i nie bardzo wie, co z nami robić. Mieliśmy właśnie tylko algorytmy na lekcji, żadnych zaawansowanych programów.


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
      Do góry  

Nie 14:05, 02 Kwi 2006
Autor Wiadomość
istredd`
Średnio zaawansowany



Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

Temat postu:

To narazie tylko wstęp. Dziś jeszcze będę pisał ciąg dalszy. O pracach napewno powiadomię na 4um :D

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
      Do góry  
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny

 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


      Do góry  

Strona 1 z 3
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Skocz do:  
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Avalanche style by What Is Real © 2004
             
Regulamin