Turbo Pascal
 
Szukanie zaawansowane
   
 
Home Rejestracja FAQ Użytkownicy Grupy Galerie  
 
 


Forum Turbo Pascal Strona Główna Pytania Wprowadzenie modułu graph
Wyświetl posty z ostatnich:   
       
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny

Pon 19:48, 27 Lut 2006
Autor Wiadomość
Tubus
Średnio zaawansowany



Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Temat postu: Wprowadzenie modułu graph

Zrobiłem gierkę, ale po wprowadzeniu modułu graph nie pokazywał się tekst. Nie wiem zabardzo dlaczego, więc zamieszczam kod programu bez wprowadzenia graph i po tym. Pewni to coś z komendami crt, ale nie jestem pewien.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

trzeba kliknąć prawym przyciskiem myszy i zapisz element docelowy jako...


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
      Do góry  
Wto 17:03, 28 Lut 2006
Autor Wiadomość
rafael
Administrator



Dołączył: 07 Lut 2006
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pszczyna

Temat postu:

A da się w tej grze przegrać ?? Bo mi się wydaje, że nie... 8)

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
      Do góry  

Wto 18:40, 28 Lut 2006
Autor Wiadomość
Tubus
Średnio zaawansowany



Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Temat postu:

da sie :P można zostać królem grzybów albo zginąć w lochach :P

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
      Do góry  

Wto 19:26, 28 Lut 2006
Autor Wiadomość
rafael
Administrator



Dołączył: 07 Lut 2006
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pszczyna

Temat postu:

Ale ogólnie fajna gierka :mrgreen:

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
      Do góry  

Śro 23:55, 01 Mar 2006
Autor Wiadomość
istredd`
Średnio zaawansowany



Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

Temat postu:

Po zainicjowaniu biblioteki graph standardowe procedury Pascala przestają mieć znaczenie. Zamiast więc niepotrzebnie pisać gotoxy + writeln musisz używać procedur zainicjowanych przez moduł graph. Tak więc:
OutTextXY(x,y : integer; text : string); - odpowiednik writeln + gotoxy
SetColor(color : byte); - zmienia kolor [tekstu]
Pewnym problemem może być z wypisywaniem liczb. W trybie tekstowym wystarczyło napisać
write(liczba); - gdzie liczba miała jakiś okrełśony typ. W module graph trzeba najpierw przekonwertować liczbę na ciąg słów - ponieważ tylko taki typ może być wypisany. Do tego posłuży procedura
Str(liczba, text : string); Zmienna liczba nie jest definiowana w procedurze, ponieważ wcześniej sami musimy zadeklarować jej typ. Oczywiście tak jak w funkcji write() możemy wyznaczyć ile miejsc ma być znaczących.

Przykład:

Kod:
var
   liczba : real;
   tekst : string;
begin
   (...)
   Str(liczba:3:2, tekst);
   SetColor(13);
   OutTextXY(10,10,tekst);
   (...)
end.


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
      Do góry  

Czw 14:10, 02 Mar 2006
Autor Wiadomość
Tubus
Średnio zaawansowany



Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Temat postu:

wiem wiem już :) znalazłem w necie :P ale wersja graficzna będzie. I jeszcze jedno: jak wprowadzć obrazek, jeśli mam unit GIF?

Teraz mam inny problemik: chciałbym żeby przez całą grę było czerwone tło, więc czy jest jakiś odpowiednik ClrScr? Po jej użyciu tło robi się szare. Źródło, exe i BGI:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tubus dnia Czw 14:59, 02 Mar 2006, w całości zmieniany 1 raz
 
Zobacz profil autora
      Do góry  

Czw 14:25, 02 Mar 2006
Autor Wiadomość
istredd`
Średnio zaawansowany



Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

Temat postu:

Jeżeli chodzi Ci o tę bibliotekę ściągniętą z 4programmers.net to o wiele łatwiej byłoby Ci gdybyś łaskawie przeczytał pięć pierwszych linijek modułu gif.pas

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
      Do góry  

Czw 15:06, 02 Mar 2006
Autor Wiadomość
rafael
Administrator



Dołączył: 07 Lut 2006
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pszczyna

Temat postu:

Jeśli chodzi o czerwone tło to wpisz taką instrukcję:

Kod:
textbackground(lightred); //mozesz tez wpisywac wartosci kolorow w liczbach
clrscr;


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
      Do góry  
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny

 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


      Do góry  

Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2  Następny
Skocz do:  
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Avalanche style by What Is Real © 2004
             
Regulamin